سرعت گیر...! O_o

اگه حوصله داشتی برو ادامه مطلب بخون... :| 

 

 

امروز، در یک بعد ازظهر سرد زمستانی، به اتفاق خانواده مان تصمیم گرفتیم به کوهستانهای خارج از شهر رفته و به قول معروف نفسی تازه کنیم! حین عبور از جاده های پر پیچ و خم کمر بندی شهر، در منطقه ای نامربوط(!) که نه محل گذر اطفال بود و نه محل عبور حیوانات اهلی، و نه چهار راهی سر راه بود و امثالهم، به سرعت گیر ناهنجاری برخورد نموده و کم نبود سرمان از سقف اتومبیل خارج شود! البته این موضوع دیگر قدیمی شده و ما هم خوب با سرعت گیر های قارچ گونه در اقصی نقاط شهر آداپته (!) گشته ایم! البته مقصود از ما، همان جمجمه و ستون فقرات بی نوایمان است و صد البته جلو بندی و..اتومبیل زبان بسته! امروز که با دقت به این سازه عجیب و منحضر به فرد(سرعت گیر را عرض میکنم) که معماری آن بی شباهت به معماری برج ایفل نبود خیره گشته بودم، دوباره فسفر های مخیله مان به ورجه وورجه درآمده و به سان پاپ کرن در ماهیتابه مغزمان جرق جرق نموده و به ذهمنمان خطور کرد که: خو آخه مگه همین آسفالت خدا بیامرز چش بود که این همه از این سازه های قشنگ قشنگ وارد نمودن که مجبور شوند به ناچار برای حفظ ایمنی بیشتر(!) علی الخصوص درون شهر به دلیل آمار بی سابقه مرگ و میر تصادفات درون شهری(!) به صورت قارچ گونه و در هر دو قدم یک عدد از این نوع اختراع که با حضور خود در قرن 21 تکنولوژی را به آتش کشید و تحولی بس شگفت بود(!!) نصب و تعبیه نمایند؟!!! که بنظر بنده خرید این سازه زیبا در زمان خود موجب به هدر رفتن اندکی از سرمایه ملی گشته است. اگر دقت کرده باشید چندی بعد نوع آسفالت گونه آن نیز در برخی مکانها قابل مشاهده بود...! البته صرف نظر از این اقدام خیر خواهانه جهت حفظ ایمنی درون شهری بنظر بنده حقیر حفظ ایمنی در مناطق برون شهری از اهمیت والاتری برخوردار بوده و صرف هزینه در این راه شاید جهت کاهش مرگ و میر ناشی از تصادفات به صرفه تر باشد...!×××

نظرتون...؟

نظرات 4 + ارسال نظر
بارون 1392/11/17 ساعت 16:52

سلام
این سرعتگیرا رو اونجا ها میزارن ک سرعت ماشین کم بشه. یا حداقل تو پیچ های بعدی راننده بخاطر ترس از سرعتگیرای قبلی، قبل از رسیدن ب پیچ سرعتشو کم میکنه.
این ابزاردر صورتیکه طبق ضوابط ساخته بشه, باعث کاهش حجم ترافیک درمعابر محلی میشه.
و از معایب آن اینه ک سرعت گیرها به دلیل مجبور کردن رانندگان به ترمزهای ناگهانی و امکان برخورد اتومبیل پشتی, در برخی مواقع معابر را برای اتومبیلها بیشتر خطرناک میکند تا امن و باعث ایجادخسارت در وسایل نقلیه میشود. 
و اگه سرعتکاه به صورت سلسله وار و پشت سرهم نصب نشه رانندگانی که تمایل به راندن با سرعت بالارو دارند پس ازعبور ازآن دوباره سرعت خود را افزایش میدن.

نصب این ابزار نه تنها در بسیاری اماکن و معابرضرورتی نداره بلکه گاهاباعث ایجاد مشکل یرای شهروندان, ساکنین, شهرداری و همچنین سایر ارگانهای خدمت رسان میشه.
نمیدونم ولی بودنش بعضی وقتا خوبه بعضی وقتا بده.
حالا بهتون خوش گذشت؟

سلام
من حرفم روی مزیت ها و مضرت های سرعت گیر نیس، مهم اینه ک استفاده ازشون هدفمند،صحیح و ب اندازه باشه.
بله.نکته آخرو درست فرمودید.
ممنون از حضورتون

نیلوفر 1392/11/17 ساعت 17:51

جالب بود ...

خدایا ! به هرکه دوست میداری بیاموز که : عشق از زندگی کردن بهتر است
و به هر که دوست تر میداری بچشان که : دوست داشتن از عشق برتر...

نیما 1392/12/07 ساعت 15:39 http://justfallahi.blogfa.com

قلمتون خیلی روونه.
واقعا از خوندن نوشته هاتون لذت میبرم.

ممنون از حضور و نظرتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد