ماما ماماست نه پرستار...

به نام خدا

با سلام و تشکر از حامیان رشته مامایی و آفرین به غیرت دانشجویان مامایی نسبت به رشته و شغل آینده شون


وزیر بهداشت با استقبال از پیشنهاد ورود بخش خصوصی در مساله آموزش و تربیت پرستاری و فلوشیپ گفت:

می توان با ایجاد دوره های کوتاه مدت برای 50 هزار مامای غیر شاغل , آنان را وارد چرخه کار پرستاری که به شدت مورد نیاز است , کرد.


هم صدا و یکدل اعلام میکنیم: چطور وقتی زایشگاه های کشور از کمبود ماما رنج می برند و بهمین دلیل زایمان طبیعی می رود تا به تاریخ بپیوندد , طرح پرستار شدن ماما ها مطرح می شود.

آیا زمانی که طرح افزایش جمعیت و ترویج زایمان طبیعی مطرح است , چنین طرح هایی می تواند توجیه منطقی داشته باشد؟


اگر بیمارستان ها از کمبود پرستار رنج می برند , مسولین می توانند به جای پذیرش چند برابری کارشناسان پرستاری در مقاطع ارشد و دکتری , پرستاران را وارد کار بالین کنند  تا کمبود جبران شود.


توصیه میکنیم :

برای احیای زایمان طبیعی و ارتقای سلامت باروری و بهبود کیفیت جمعیت , همگام با رشد جمعیت در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری , مسولین محترم وزارت بهداشت از اقدامات و بیانات شتابزده بپرهیزند.


چنین تصمیماتی جز ایجاد التهاب و دلسردی در دانشجویان و قشر زحمت کش ماما که نگهبان سلامت باروری زنان و مردان این جامعه است راه به جایی نخواهد برد.


بدینوسیله ما جامعه مامایی کشور , به اضهارات غیر کارشناسانه معاونت پرستاری وزارت مبنی بر دخالت آشکار در حرفه مستقل مامایی , صریحا معترض و خواستار رسیدگی عاجل هستیم.


اگر قرار است کمبود پرستار با از هم پاشیدن استقلال مامایی و گذراندن 26 واحد درسی ماما ها به پرستار ماما تبدیل شوند , بنابراین می توان برای جبران کمبود پزشک عمومی , جامعه ماماها را با گذراندن 26 واحد درسی به پزشک ماما تبدیل کرد و کمبود پزشک در مناطق محروم را هم جبران کرد.


بنابراین همیشه گفته ایم و خواهیم گفت:

ماما ماماست نه پرستار و نه پزشک




چند روز پیش بیانات وزیر بهداشت در این خصوص را شنیدیم و مطمن باشید دانشجویان مامایی بخصوص دانشجویان مامایی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ساکت ننشستند و اقدامات لازم جهت اعتراض نسبت به این طرح را انجام دادند. طوری که حتی انجمن علمی مامایی از دانشجویان مامایی دانشکده ما تشکر و قدر دانی کرد.

و گذاشتن این پست صرفا دلگرمی برای دوستانی می باشد که نگران ساکت بودن و بی تعصبیه ما بودند.


حال روی صحبتم با شما دوستای عزیزم , دخترای گل ماماییه:

دوستان نگران هیچی نباشید. استقلال رشته ما حفظ خواهد شد , پس با قوت قلب و پشتکار همیشگی در راه سلامت باروری جامعه مون تلاش کنید.

یا علی (ع)