زایمان طبیعی به دنبال سزارین

زایمان سزارین به صورت تولد جنین از راه برش دیواره شکم و دیواره رحم تعریف می شود. امروزه از هر ده زن آمریکایی که هر ساله در ایالات متحده امریکا زایمان می کنند، یک نفر سابقه سزارین دارد.  

بیش از 85 درصد موارد زایمان به علت سزارین قبلی، دیستوشی زایمان، زجر جنینی و نمایش بریچ می باشد. از آن جا که زایمان طبیعی برای مادر و نوزاد خطرات کمتر و هم چنین هزینه کمتری در بر دارد، این روش مناسب تر می باشد.   

عوارض زایمان سزارین شبیه سایر عمل های جراحی شامل:چسبندگی‌ها، عوارض بیهوشی، خطر از دست دادن حجم زیادی از خون و همچنین احتمال بروز حاملگی‌های پر خطر در آینده( جفت اکرتا، جفت سرراهی، طولانی شدن زمان زایمان، زایمان زودرس ، وزن کم هنگام تولد) می‌باشد.

نتایج به دست آمده از مقاله چند تن از اساتید دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نشان می دهد که در صورت تکرار سزارین، مدت بستری شدن در بیمارستان 3.1) در مقابل 1.2 روز( و هم چنین عوارض به دنبال عمل جراحی افزایش دارد. هم چنین در مطالعه حاضر موردی از پارگی رحم که مهم ترین عارضه زایمان طبیعی به دنبال سزارین است، مشاهده نشده است. 

همچنین نتایج به دست آمده نشان می دهند در صورت انتخاب دقیق افراد برای زایمان طبیعی و انجام مراقبت های دقیق در طی زایمان، زایمان طبیعی به دنبال سزارین می تواند به صورت یک روش کم خطر استفاده شود.  

 

نظرات 5 + ارسال نظر
گلی 1392/07/04 ساعت 12:17

مطلب مفیدی بود مرسی

خواهش میکنم قابل نداشت..

بارون 1392/07/05 ساعت 04:45 http://eight-home.blogfa.com

ارزوی سلامتی برای تمام ماماهای مهربون علوم پزشکیه بجنورد.
موفق پیروز و سربلند باشید.

سلام ممنون و همچنین برای شما دوست محترم...

من خودم اصلن سزارین رو دوس ندارم

طبیعی خیلی بهتره

آره عزیزم مسلمه...

negar 1392/07/10 ساعت 12:05 http://myrobo.ir

سلام بچه ها



من هم دانشگاهیتون بودم کلی خاطره دارم اومدم سر زدم وبلاگ خوبی دارین .

یه چیزی رو می خواستم بهتون بگم برای اونایی که دنبال یه کاره پاره وقت با درآمد خوب هستند.



استخدام مدرس جهت تدریس در مدارس ابتدایی و راهنمایی

برای کلیه رشته ها و کلیه شهرهای ایران نیرو میخواد



هم کار با پرستیژ بالا ست

هم رزو مه کاری واستون میشه

هم درآمدش خیلی خوبه

هم می توانین با وقت خودتون تنظیم کنین



این گفتم چون من خودم زمان دانشجوییم خیلی به کار احتیاج داشتم ولی نبود.

پیشنهاد می کنم از دست ندین .

برای ثبت نام کافیه اسمتون ، شهرتون و ایمیلتون روبه شماره پیامک

30009900002424

پیامک کنید.



خودشون باهاتون تماس میگیرن

یکی از دوستامو فرستادم خیلی راضیه



به دوستاتون هم بگین ثواب داره

shadi 1392/12/16 ساعت 10:26 http://www.mamaee90.blogfa.com

سلام.. با اجازه از ین مطلبتون در وبلاگمون استفاده کردیم. البته با ذکر نقل قول. خوشحال میشیم به وبلاگ ما هم سر بزنید.

سلام‌خواهش‌میکنم‌عیبی‌نداره‌باشه‌حتما‌سر‌میزنم‌بهتون...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد