X
رایتل

مرتبه
تاریخ : 1392/05/30

صعود دو تن از دانشجویان علوم پزشکی بجنورد به مناسبت عید غدیر به قله ی 4330متری حوض دال دنا در استان کهکیلویه و بویر احمد.

قله ی دنا در شهرستان سیسخت در استان کهکیلویه و بویر احمد واقع است که از قله های مختلف با ارتفاع متفاوت متشکل شده است. که ما مسیر حوض دال با ارتفاع4330متری را انتخاب کردیم.

ساعت5:15دقیقه صبح روز17مرداد از مسیر چشمه میشی حرکت خود را به سمت بالا آغاز کردیم تعدادنفرات 17 نفر که تیم بجنورد وشیراز مشترکا برنامه را اجرا می کرد،سرپرست برنامه و مسئول فنی از بجنورد وراهنما پدرم بود.

مسیر را در شیب ملایمی ادامه دادیم وآهسته  روبه بالا حرکت می کردیم..هوا بسیار خنک بود و هنوز آفتاب نزده بود، حدود ساعت 8:30 دقیقه صبح بود که برای صرف صبحانه کنار چشمه  ای که تقریبا در ارتفاع3600متری بود اتراق کردیم.

و پس از آن دوباره حرکت کردیم  وساعت 10 صبح به پناهگاه رسیدیم. و پس از استراحت کوتاهی ساعت 11:45 به سمت قله حرکت کردیم..شیب بسیار تند بود و اماگروه آهسته و ملایم به بالا حرکت میکرد،طبیعت بسیار دیدنی بود ونسیم خنکی آهسته می وزید ساعت 14بود که به قله رسیدیم .یک ساعتی را روی قله ایستادیم و آقای حسینی که از شهرستان سیسخت ما را همراهی می کردند قله های اطراف را توضیح دادند و اطلاعاتی راجع به کوهنوردی دادند.

سپس مسیر را بازگشتیم و ساعت 4:30 پناهگاه بودیم.قرار بود شب را بمانیم امابه دلیل شرایط بد آب و هوایی یک ساعت بعد به سمت پایین حرکت کردیم.و ساعت9 شب پایین بودیم.

سعی کردم گزارش را خلاصه بنویسم .پیروزباشید و ورزشکار

دانشجویان(زهرا محمدی یزدی پرستاری88, آی سودا عظیمی ایگدر مامایی90 )