آرزوهــــا (برگی از دفتر شعر مریم حیدرزاده)


کاش وقتی زندگی فرصت دهد

گاهی از پروانه‌ها یادی کنیم

کاش بخشی از زمان خویش را
وقف قسمت کردن شادی کنیم

کاش وقتی آسمان بارانی است
از زلال چشم‌هایش تر شویم

کاش دلتنگ شقایق‌ها شویم
به نگاه سُرخشان عادت کنیم

.

.

.

کاش شب وقتی که تنها می‌شویم
با خدای یاس‌ها خلوت کنیم

کاش گاهی در مسیر زندگی
باری از دوش نگاهی کم کنیم

فاصله‌های میان خویش را
با خطوط دوستی مبهم کنیم

کاش مثل آب، مثل چشمه‌ سار
گونه نیلوفری را تر کنیم

ما همه روزی از اینجا می‌رویم
کاش این پرواز را باور کنیم

کاش با حرفی که چندان سبز نیست
قلب‌های نقره‌ای را نشکنیم

کاش هر شب با دو جرعه نور ماه
چشم‌های خفته را رنگی زنیم

کاش بین ساکنان شهر عشق
ردپای خویش را پیدا کنیم

کاش رسم دوستی را ساده‌تر
مهربان‌تر، آسمانی‌تر کنیم

کاش اشکی قلبمان را بشکند
با نگاه خسته‌ای ویران شویم

کاش وقتی آرزویی می‌کنیم
از دل شفافمان هم رد شود

مرغ آمین هم از آنجا بگذرد
حرف‌های قلبمان را بشنود




persian-star.org

نظرات 12 + ارسال نظر
Ahmad.R 1391/09/18 ساعت 10:10

ای دانشجو
ای بد بخت
ای دربدر 1000تومان
ای ژتون خور
ای مخترع غذا
ای غربت نشین
ای الکی خوش
ای تک زنگی
ای گدا
روزت مبارک


مرسی.همچنین.

saeed ems90 1391/09/19 ساعت 09:27

سلام. این مطلبتون واقعا قشنگ بود...
اگه از سهراب هم شعر بذارید ک خیلی بهتره....

باران 1391/09/20 ساعت 00:09 http://baran2722.blogfa.com/

سلام وب خوبی دارید
خوشحال میشم به منم سر بزنید منم ماما هستم
اگه ممکنه تبادل لینک کنیم. به من خبر بده

سلام.ممنون.همینطور!
به نام باران لینک شدید.

مژگان 1391/09/20 ساعت 09:40

سلام
خیلی قشنگ بود عزیزم...
عکسی هم که گذاشتی فوق العاده بود!

زهرا 1391/09/22 ساعت 16:07

الاله جون عالی بود مرسی

با عرض سلام خدمت شما
با توجه به برگزاری ششمین جشنواره شهید مطهری در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و محورهای مربوطه، از شما دانشجوی محترم تقاضا میشود شرکت و آثار خود را ارسال نمایید.
محورهای جشنواره :
وبلاگ علمی- آموزشی
مولتی مدیا
نرم افزارهای آموزشی موبایل
مولاژ
فیلم های آموزشی
جهت اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه نمایید.
http://sh-motahari-nkums.blogfa.com

سمانه 1391/09/27 ساعت 09:58

فوق العاده بود
امیدوارم همین طور گفتی مرغ امین هر لحظه به تمامی آرزوهای قشنگ امیییییییییین بگه

امیدوارم

نوید 1391/10/12 ساعت 13:50 http://navid.boj069@yahoo.com

الاله خانم خیلی مطلب جالبی بود دمت گرم

۳tare 1391/11/18 ساعت 22:56

salam
rast mige maryam khanoom
bande khoda cheshmash nabinast
kash kash kash va kolli kashe dige

morteza 1391/11/20 ساعت 01:44 http://ems90

سلام.خسته نباشین من عاشق شعرم. یهدونه شعر درمورد شکست عشقی خودم گفتم میخوام یکی بدون رودرباسی عیبامو بگیره. یه وقت فک نکنین من خودم شکست عشقی خوردما فقط در این مورد گفتم

سلام وب خوبی دارید
خوشحال میشم به منم سر بزنید منم ماما هستم
اگه ممکنه تبادل لینک کنیم. به من خبر بده

اصن فکر نمیکردم نظرمو تایید کنی!!!!!من از بچه های فوریتم!!!ولی میدونی که تو صحنه ممکنه کار شما رو هم انجام بدیم!!!واقعا دوس دارم به دنیا اومدن یه بچه رو ببینم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد