چرا زنان، ازدواج را به تاخیر می‌اندازند؟

نسل جدید زنان تمایل دارند ازدواج را به تاخیر بیندازند زیرا تصور می‌کنند این کار روی ظاهر، شغل و شیوه زندگی آن‌ها تاثیر منفی دارد.

در حال حاضر تعداد زنان بالای 30 سال که هنوز ازدواج نکرده‌اند به سرعت در حال افزایش است و در عین حال بسیاری از زنان متاهل هم تمایلی به داشتن فرزند از خود نشان نمی‌دهند.

آمارها نشان می‌دهد، تقریبا نیمی از زنان رسیدن به موفقیت را به داشتن فرزند ترجیح می‌دهند و 82 درصد بین حقوق بالا و ازدواج، اولی را انتخاب می‌کنند.

بسیاری از زنان امروزی به اشتباه تصور می‌کنند، داشتن فرزند به قیمت قربانی کردن موفقیت‌های آن‌ها تمام می‌شود و به همین دلیل تا حد ممکن این کار را به تاخیر می‌اندازند.

نیمی از زنان بالای 30 سال که هنوز صاحب فرزند نشده‌اند، تصور می‌کنند بعد از بچه‌دار شدن دیگر بازگشت به محیط کار دشوار خواهد بود و دیگر نمی‌توانند پیشرفت کنند. البته شکل ظاهری هم در این میان تاثیر زیادی دارد و 30 درصد از زنان تصور می‌کنند، صاحب فرزند شدن روی تناسب‌اندام و زیبایی آن‌ها تاثیر منفی خواهد داشت.

این در حالی است که کارشناسان معتقدند، این موضوع مشکلات زیادی را برای این زنان به وجود آورده است. تعداد زنانی که به واسطه سن بالای خود به طور طبیعی قادر به بچه دار شدن نیستند به سرعت در حال افزایش است و همین موضوع باعث صرف هزینه‌های زیاد و استفاده از روش‌های بارداری مصنوعی می‌شود که در بعضی موارد با موفقیت همراه نیستند.

منبع:www.roham.ws

نظرات 1 + ارسال نظر
سارا 1390/09/17 ساعت 09:27 http://donedona.blogsky.com

سلام اخه قربونت برم چیکار کنیم ازدواج نکردیم این همه مشکلات ازدواج که تازه اغاز مشکلات جدیده واقعا سخته این دوره زمونه ازدواج کنه یه سری مشکلات نکنه سری دیگه مشکلات

سلام سارا جان.به نظر من هرچیزی به موقعش خوبه ازدواج هم زمان داره اگه یه زمانی به این نتیجه رسیدی که با تمام وجودت به یک فرد که پشتیبانت باشه نیاز داری اون موقع است که همه مشکلات بعد ازازدواج روهم به جونت میخری

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد