چرا مردان هیچ وقت احساساتشان را ابراز نمی کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

 

 سلام دوستان .اول بگم این مطالب بدون هیچ قصد و قرضی نوشته شده شاید بعضی هاتون به این معتقد باشین که برای دونستن این مطالب زود باشه اما من فکرمیکنم ما اگه خیلی چیزهارو از طرز برخورد اقایون بدونیم دراینده کمتر دچار مشکل می شیم.لطفا کاملا عادلانه مطلب رو بخونین نه بادید اینکه خانوم هستید.امیدوارم مفید باشه

 

 

شایع ‌ترین شکایت زنان از مردان: او اصلاً حرف نمی‌زند!

به نظر می‌رسد که خانم‌ها در همه جا از یک چیز مردها شکایت دارند: "او اصلاً احساساتش را ابراز نمی‌کند! هیچوقت نمی‌گوید چه حسی دارد!
بگذارید برایتان بگوییم که چرا بیشتر مردها دوست ندارند احساساتشان را مطرح کنند و اینکه چرا این یک نقطه مثبت برای آنهاست.

ساکت بودن – ناراحتی احساسی درمقابل حل مشکل

مردها می‌گویند که خیلی بدشان می‌آید وقتی زنی در یک زمان ساکت از آنها می‌پرسد، "به چه فکر می‌کنی؟" برای خانم‌های این یک سوال کاملاً طبیعی است زیرا خانم‌ها وقتی ناراحت هستند یا احساس می‌کنند به آنها دروغ گفته شده ساکت می‌شوند. وقتی مردی ساکت می‌شود، زن تصور می‌کند سکوت او نشانه ناراحتی اوست. از طرف دیگر، مردها وقتی می‌خواهند مشکلی را حل کنند ساکت می‌شوند.

وقتی بهتر درک کنید که همسرتان چطور احساسات خود را پردازش می‌کند، سوءتفاهمات بین شما برطرف شده و بهتر می‌توانید روابطتان را تحمل کنید. واقعیت این است که مردها و زنان فقط از نظر ظاهری با هم متفاوت نیستند، از بسیاری جهات با هم تفاوت دارند.


انگیختگی احساسی برای سلامت مردان خوب نیست  



یکی از تفاوت‌های اصلی مردان و زنان این است که مردان باید بخاطر سلامتیشان از خودشان دربرابر انگیختگی و تحریک احساسی مراقبت کنند.

ایدآل درمانی در دهه هفتاد، تماس با احساسات را توصیه می‌کرد درحالیکه تحقیقات جدیدتر نشان می‌دهد که احساسات قوی—به ویژه برای مردان—می‌تواند برای سلامت جسم خطرناک باشد. زنان ناعادلانه جنسیت ضعیف خوانده می‌شوند اما در بسیاری از موارد، مردان آسیب‌پذیرتر هستند. زنان نه تنها عمر طولانی‌تری دارند بلکه در هر مرحله از زندگی، احتمال مرگ مردان بیشتر از زنان است. حتی در نوزادی، پسربچه‌های نارس بیشتر از دختربچه‌ها می‌میرند.


مردان عمل می‌کنند، زنان حرف می‌زنند

اول اینکه، مغز مردان در احساسات قوی به دنبال عمل است درحالیکه مغز زنان به دنبال حرف زدن درمورد موضوع است. اگر مردی به طور غریزی بداند که عصبانیت او موجب عمل می‌شود (و احتمالاً خشونتی پشیمان‌کننده)، با درپوش گذاشتن روی آن سعی در مهار آن می‌کنند.

دوم اینکه، از دیدگاه تکاملی، مردان مجبور بوده‌اند که موقع شکار احساساتشان را نادیده بگیرند، ازاینرو به مرور زمان این برای آنها به مسئله‌ای طبیعی تبدیل شد.

اما یک دلیل سوم و بهتر هم برای ساکت بودن مردان برای ابراز احساسات وجود دارد.


مکانیزم بقای مردان

در موقعیتی که موجب برانگیختن احساسات می‌شود، اولین واکنش غریزی مردان این است که محیط را ترک کرده و آرام شود. این تاحدی بخاطر نحوه تاثیر گذاشتن احساسات بر روی مردان است. آنها به دنبال عمل هستند—چیزی که می‌تواند عواقب خطرناکی به دنبال داشته باشد. اگر مرد آرامش خود را حفظ نکرده و احساسی شود، فشارخون او به شدت بالا رفته و در خطر حمله قلبی قرار می‌گیرد. همچنین برگشتن فشارخون و سیستم ایمنی به وضعیت عادی برای مردان بیشتر طول می‌کشد. درنتیجه، مرد غریزتاً سعی در محافظت از خود و فرار از موقعیت خواهد کرد.


استرس احساسی پسرهای جوان بسیار بیشتر از دخترهای جوان است

تفاوت در پردازش احساسات در مردن و زنان از سنین جوانی کاملاً مشخص است. زنان نیاز دارند که بیشتر به سمت احساسات بروند زیرا معمولاً این آنها هستند که بچه‌ها را بزرگ می‌کنند. در یک تحقیق مشخص شد که پسرهای جوان بسیار سریعتر از دخترهای جوان صدای ضبط‌ شده گریه یک کودک را خاموش می‌کنند. دلیل که محققان ابتدا آوردند بی‌احساسی مردان بود. اما مشخص شد که بعد از شنیدن صدای گریه بچه، سطح هورمون استرس در جریان‌خون پسرها بسیار بیشتر از دخترها بوده است. مردها معمولاً نسبت به احساسات حساس‌تر هستند و سعی می‌کنند از آن دوری کنند.

این تفاوت جنسیتی در تمام طول عمر باقی می‌ماند و احتمال مردن مردان پیر بعد از مرگ همسرشان معمولاً بسیار بیشتر است.


اجازه بدهید کمی توضیح دهیم

بهترین راه برای کنار آمدن با یکدیگر این است که مردان درک کنند که خانم‌ها نیاز دارند که گاهی برایشان درمورد احساساتتان حرف بزنید و اینکه خانم بدانند که مردها دوست دارند درمورد چیزهای عملی حرف بزنند تا احساسات.

ازاینرو وقتی مردی می فهمد که زنش از چیزی ناراحت یا نگران است، می‌تواند از او بخواهد که درمورد آن حرف بزند. اما بعد لازم است که دربرابر وسوسه نصیحت کردن او مقاومت کند. فقط باید گوش دهد و احساسات او را تایید کند.

برخلاف این، وقتی زنی متوجه می‌شود که اتفاقی افتاده است، قبل از اینکه سوال ترسناک، "چه حسی داری؟" را از همسرش بپرسد، بهتر است کمی فکر کند. یک جایگزین بهتر برای این می‌تواند این جمله باشد، "فکر خوبی بود که اگر درمورد فلان چیز فلان کار را می‌کردیم." این به مسئله جنبه عملی می‌دهد و کمتر برای مرد ترسناک به نظر می‌رسد. یادتان باشد که احساسات قوی برای مردان خطرناک است و باید سعی کنید به جای بحث کردن وارد عمل شوید.
منبع:www.roham.ws

نظرات 11 + ارسال نظر
سلام 1390/09/16 ساعت 15:36

من خودم یکی از کسایی هستم که خواستم احساساتم رو بروز بدم ولی متاسفانه طرف مقابلم با روی باز از من استقبال نکرده و در جواب من تهدیدرو پیش کشیده که این باعث شده من سرکوفت به خودم بزنم که چرا برای کسی بروز دادم که توانایی هضم اونرو نداشته در حالی که خدارو شاهد میگیرم که هیج نیت سوئی نداشتم جز دوست داشتن اون و این عوامل باعث میشن که ما مردان بیشتر احساساتمونرو در داخل خودمون خفه کنیم تا اینکه بخوایم بروز بدیم و جواب منفی دریافت کنیم
پس میشه گفت یکی از بهترین راه حل این مشکل بالا بردن جنبه دوطرف در شنیدن و تصمیم گیری با خردانست تا عجولانه.

سلام آقای سلام....
مرسی از اینکه نظر گذاشتین اما یه چیزی که باید بگم اینه که برعکس خانوم ها به ابراز علاقه طرف مقابلشون احترام می ذارن حالا این موردی که برای شما پیش اومده دلیل نتیجه گیری درمورد همه نیست.و ایشون هم حتما شرایط ابراز علاقه رو نداشتن ویه چیز دیگه که باید بگم و لازمه تذکربدم اینه که این مطلب درمورد بعد از ازدواجه که آقایون وظیفه دارن به همسرشون ابراز علاقه کنن و نمیکننددرضمن شما باید برای ابراز علاقه به یک فرد اول اعتمادش رو کاملا جلب کنین که احتمالا در انجام اینکار موفق نبودین.
زندگی جریان دارد.....امیدوارم کسی رو پیداکنین که شایستگی ابراز علاقه هاتونو داشته باشه و تا اون موقع هم راه درستش رو کاملا یاد بگیرین.

فرزانه 1390/09/16 ساعت 16:00

به نظر من هر پسری برای ابراز علاقه اش باید چند نکته رو رعایت کنه:
اولا: لقمه گنده تر از دهانش رو انتخاب نکنه
دوما:جاومکان ابراز علاقش رو بفهمه
سوما:وقتی دو مورد ذکر شده رو سنجید و عاقلانه فکر کرد بعد از روش های مودبانه و با رعایت احترام و آبروی طرف مقابل از ته دلش ابراز علاقه کنه



شاااااااااااااااید قبول شه

فرزانه جان با مورد دوم و سوم موافقم اما با شرط اولت نه
چون یه انسان فرقی نمیکنه دختر یا پسر وقتی از یه فرد دیگه خوشش میاد همون لحظه که اون فرد به دلش نشست به این نکته توجه نمیکنه که اون فرد لقمه ی بزرگتر از دهنش هست یانه صرفا دل می بنده بنابراین این قسمت ماجرا دست خودمون نیست هرچند می تونیم با کنترل و مدیریت افکارمون کیفیت و حد و حدودش رو تعیین کنیم

مرتضی 1390/09/17 ساعت 01:15 http://kooris-6.blogsky.com/

خب چرا میگن جنس قوی دلیلشو شما نگارش کردی

اقا مرتضی متوجه نشدم سوال پرسیدین یا نتیجه گیری کردین؟

rosei 1390/09/17 ساعت 08:46

mahDS JAN TO INGHAD B FEKRE AYANDE MAII MANO K SHARMANDE KARDI..

BABA HANOOZ ZOODE VALI IN HESE AYANDE NEGARIT VASE GOZASHTAN IN MATLAB GHABELE THSINE

RAST JA DARE Y TASLIAT HAM B AGHAYE SALAM BEGAM

شما هم با این نظراتت همه ی بچه های وبلاگ رو شرمنده کردی رزی جان.
هرکاری می کنم این احساس مسئولیت من درمقابل بقیه کم رنگ بشه نمیشه.دوروز دیگه توی زندگیت میدونی چرا همسرت بهت ابراز علاقه نمیکنه.اون موقع است که هم خودت هم اون بدبختی که همسر تو شده میگین خدا خیر بده منو......

مینا 1390/09/17 ساعت 08:56

سلام مهدیس جون خیلی جالب بود من همیشه فکر می کردم مردا نمی تونن بفهمن که چه احساسی دارن مثلا وقتی ناراحتن نمی دونن از چی ناراحتن هیچ وقت فکر نمی کردم انقد حساس باشن

مگه دور ازجون آقایون نفهمن
اره مینا جان اونا همه چیزو می فهمن اما به قول آقای سلام تصمیم میگیرن به خاطر بعضی مسائل بیان نکنن احساساتشونو که خب اشتباهه اما محترم

محمد 1390/09/17 ساعت 22:49 http://migam.blogsky.com

سلام
مطلب جالبی بود . چیزایی از خودم فهمیدم که قبلا نمیدونستم !

سلام.خوشحالم که مفیدبوده.با ارزوی موفقیت

مهسا 1390/09/18 ساعت 19:34

مهدیس جون هرچی راجع ب مردا گفتی درس بود

تنها 1390/09/23 ساعت 10:27

چون خجالت می کشندوبرای اینکارشون چه باید بکنن

bernard 1390/10/27 ساعت 19:04

خیلی خیلی تواشتباهین اصلا این جوری نیست

من از خودم چیزی ننوشتم.ممکنه اشتباه باشه موفق باشید

سعید89 1390/12/11 ساعت 21:42

اره,بیشتر مردا اینجورین,با اینکه ب همسرشون علاقه دارنو عاشقشن,;lزیاد احساساتشونو بروز نمیدن
چون بنظر مردا دوست داشتنو عاشقیرو باید با رفتارت ب همسرت نشون بدی
وگرنه هر کسی با زبون میتونه ب طرفش بگه دوست دارم...

epidemiologist 1391/10/12 ساعت 00:03

شاید جواب این سوال. غرور مردان است که اجازه نمیده احساساتشون را ابراز کنن.
به نظر من عشق خانوما مانند برق و ساعقه می مونه که اون لحظه درخشان و سوزانه اما دوام زیادی نداره.
اما برا آقایون مثل یه شمع همیشه فروزان.
مطمئنا اگر آقایی واقعا عاشق باشه اون احساساتشم بروز میده
در هر صورت مطلب جالبی بود.

خب تا یه حدودی با نظرتون موافقم.اما خانوما هم عشقشون می تونه مثل یه شمع همیشه فروزان باشه-همه چیز بستگی به دو طرف داره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد